Herroepingsregelement By Dol Gifts
U als klant kunt uw bestelling annuleren of retourneren. Dit doet u door het ontvangen product terug te sturen naar By Dol Gifts of -als u nog geen product ontvangen heeft- de annulering schriftelijk aan ons door te geven. U dient zich aan de volgende regels te houden indien u een bestelling annuleert of retourneert.
Retourneren
U als klant heeft het recht om de bestelling -tot 14 dagen na ontvangst- zonder opgave van reden te annuleren en het product retour te sturen. Deze bedenktijd gaat in:
- Als u het product ontvangen heeft.
- Indien de bestelling uit meerdere producten bestaat, gaat de bedenktijd in nadat de laatste levering heeft plaatsgevonden.
- Voor het leveren van diensten geldt dat de bedenktermijn ingaat op het moment dat de overeenkomst is gesloten.
De retourzending
Een retourzending dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- U als klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
- Mocht u overgaan tot retourneren dan dient het product compleet, in nieuwstaat en in de originele verpakking -indien redelijkerwijs mogelijk- binnen 14 dagen na uw retourmelding teruggestuurd te worden. Mocht de originele verpakking niet meer voldoen, dan dient u zelf te zorgen voor een deugdelijke (en neutrale) verpakking.
- De kosten en het risico van de retourzending komen voor rekening van de klant. By Dol Gifts raadt ten zeerste aan het pakket aangetekend en verzekerd retour te verzenden.
- U voegt het modelformulier zoals te downloaden op de website van By Dol Gifts toe aan het retour gezonden pakket.
Uitzonderingen retourneren
Voor sommige producten en/of diensten geldt een uitzondering. U heeft bij deze producten geen recht om deze te retourneren. Deze producten zijn:
- Gepersonaliseerde producten die op basis van individuele keuze of beslissingen en naar de wensen van u zijn samengesteld.
- Bij diensten, indien (een medewerker van) By Dol Gifts een begin heeft gemaakt aan de uitvoering op uitdrukkelijk verzoek van u.
- Producten die wegens hygiënische oogpunt niet geretourneerd kunnen worden.
Annuleren vóór ontvangst van het product
Indien u een bestelling heeft geplaatst via de winkel of de webwinkel van By Dol Gifts en u deze producten nog niet ontvangen heeft dan kunt u een e-mail sturen naar service@bydolgifts.nl met als onderwerp annulering bestelling. Wij verzoeken u om in de e-mail aan te geven om welke bestelling het gaat door het bestelnummer te vermelden. U kunt zonder opgave van reden de bestelling annuleren, wel stellen wij het op prijs indien u dit wilt mededelen om zo onze dienstverlening te kunnen verbeteren.
Uitzonderingen annulering
Voor het annuleren van een product en/of dienst geldt ook nu een uitzondering. U als klant heeft bij de volgende producten geen recht om deze te annuleren.
- Gepersonaliseerde producten die op basis van individuele keuze of beslissingen en naar de wensen van u zijn samengesteld.
- Bij diensten, indien (een medewerker van) By Dol Gifts een begin heeft gemaakt aan de uitvoering op uitdrukkelijk verzoek van u.
- Producten die al naar u verzonden zijn. Deze kunt u vervolgens wel conform ons retourbeleid retourneren.
Ontvangst product door By Dol Gifts
Nadat het geretourneerde product door By Dol Gifts in ontvangst is genomen en door By Dol Gifts is geïnspecteerd, ontvangt u zo spoedig mogelijk een bevestiging van de retourzending via de email.
Indien sprake is van een terugbetaling, dan zal By Dol Gifts het bedrag terugbetalen op de manier zoals u de bestelling betaald heeft, tenzij u akkoord gaat met een andere betalingswijze. By Dol Gifts zal uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het product het geldbedrag terugbetalen.
Waardevermindering producten
Indien u het product niet zorgvuldig gebruikt en bekijkt -waarbij het uitgangspunt is dat het product gebruikt en geïnspecteerd wordt zoals in de winkel gebeurt- is By Dol Gifts gerechtigd om een bedrag in rekening te brengen wegens waardevermindering. By Dol Gifts zal het bedrag wegens waardevermindering te allen tijde mededelen aan de klant.